tirsdag den 5. juli 2011

Forårsruller NEMME

Indkøb:
1 pk forårsrulle dej
hvidkål
3 forårsløg
4 små gulerødder
2 snack peberfrugter
1 fed hvidløg

1 pk hakket oksekød
1-2 tsk garam masala kryddri
1 tsk soya

1 tsk mel
1 tsk vand

Snit og skyl grøntsagerne.
Lynsteg dem i olivenolie og krydr med lidt soya og evt. 1 tsk sukker. Lad dem dryppe af i et dørslag.

Steg oksekød med krydderi og soya, lad det dryppe af i en si.

Tag de optøede forårsrulle plader ud af køleskabet.

Bland mel og vand til "lim"

Vend spidsen ind mod dig selv. læg en håndfuld fyld og rul, du limer kanten med melblandingen... Billeder kommer senere idag.

Steg i olivenolie...

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jeg synes at din opskrift er meget lækker og nem! Men hvor mange er der til? Jeg har købt en pakke filodej, der står på pakken at der er 2x5 plader, er det den mængde?
    Når du siger steges i olie, mener du så friturestege?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa.

      Jeg plejer at købe den frosne forårsrulle dej i div. asiatiske købmænd og evt. den lokale arabiske. Der er mellem 30-50 stykker i, alt efter om du køber de store eller små :-) Der er ca. til 30 store og 50 små ruller.
      Jeg steger ALT i olivenolie, men man kan sagtens bruge andet olie...

      Beklager det sene svar, har haft problemer med bloggen...

      Du kan ikke bruge filodej - tror jeg

      Slet