lørdag den 22. februar 2014

Pølsehorn LCHF

MUMS!!

Jeg brugte:

5 Wienerpølser
250 ml fløde
6 æg
40 g mandelmel ( ikke hjemmelavet! ) 
40 g HJEMMELAVET sesammel
3 tsk bagepulver
45 g. Husk ( DEN GULE! )
1/2 tsk salt.

Tænd ovnen på 200 g.

Pisk æg og fløde. Kværn sesamfrø i kaffekværnen ( har 1 kun til at kværne frø i, 80 kr. i NETTO :-)
Pisk Sesammel, mandelmel, bagepulver, husk og salt i æggemassen, lad den stå i 10-15 min. Når den har samlet sig, gør du hænderne våde og trykker dej ud i hånden, placer 1/2 pølse i og "kram" den sammen. Mine så frygtelige ud og det var smadder svært, men de hævede så pænt og var besværet værd. Sørg for at hænderne er våde hele tiden. Når du har formet dem, jeg fik 10 MEGET store pølsehorn, næste gang er jeg ikke så gavmild med dejen, bages de 15-30 min alt efter størrelse og tykkelse. Sætter uret på 15 og holder øje hvert 5.min derefter.

MUMS!!! Det tætteste jeg har været på "brød" i meget lang tid....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar