torsdag den 13. august 2015

Lchf Franskbrød MUMS

Tænd ovnen på 175 g. Varmluft.

Jeg bruger som altid gerne rester, her bruger jeg osterester :-)

Bland:
lidt salt
4 spk husk ( grøn eller 2 spk gul )
1 dl mandelmel, bruger enten alm eller affedtet
2 dl pofiber
2 tsk bagepulver

PISK ned i de tørre ingredienser:
4 hele æg
5 æggehvider ( passer med en pakke past hvider )
250 g ost ( brug ikke ren havarti. Jeg bruger mest chedder/mozerella og gerne blandet )
jeg bruger tit den dovne metode og bruger revet ost ( det er liberalt grundet kartoffelmel )

Jeg former brød/boller eller foccacia med våde fingre, så klæber dejen ikke så meget.

I ovnen ca 50-60 min HOLD ØJE alle ovne er forskellige, boller mindre tid!

ENJOY





1 kommentar:

  1. Lækkert brød du har bagt og tak for fiffet med at forme med våde hænder :-)
    Glædelig jul ønskes fra
    Maria & Tina
    "En verden af kunst"

    SvarSlet