torsdag den 8. september 2016

LIBERAL lchf brownie-cheese-cake

Denne kage bliver kun bedre af at stå i køleskabet 1 døgn inden servering.


Bunden:
150g smør
150g chokolade minimum 70%
100g sukrin, jeg bruger hvad jeg har... gerne 1/2 gold og 1/2 melis
8 æggeblommer
5 hvider

Gør sådan:

Tænd ovnen på 170g IKKE varmluft ( og det plejer jeg så at glemme, så min får som regel varmluft ). 
Smør en springform eller 2 alt efter hvor TYK bunden skal være, jeg bruger 1. Jeg bruger et ultra smart genanvendeligt bagepapir købt engang netto havde dem, de fås til Springforme.
Mega smart :-)


Jeg bruger past. æg, da det passer med mængden af bægre = ingen spild af hvider :-)

Smelt smør og chokolade forsigtigt. Pisk blommer og sukrin, NB gold den knaser :-) Kan man ikke lide det, brug den lyserøde melis.

Pisk hviderne LÆNGE - de skal være så stive de kan blive. 

Vend smør chokoladen i æggeblommerne, vend forsigtigt massen i hviderne.

Hæld i formen og bag ca. 40 min, HUSK at bage mindre hvis du bruger 2 forme...

Køl den ned HELT ned.

Cheesefyld:

2 dl fun hyldeblomstsaftevand IKKE fortyndet
200g phillidelphia ( syntes bare den er bedre end de billige )
250g FED græsk youghurt
2 dl fløde
6 blade husblas
100g sukrin melis 
Vanille, hvis du vil.

Sådan:  
Opblød husblas 
Pisk fløden let.
Varm saften i en gryde - ikke kog!
Kom husblas i den varme saft så det smelter sammen.
Pisk Phillidelphia og græsk youghurt i fløden, dernæst vanille og sukrin.
Pisk nu saften i og hæl over den helt kolde bund. Lad stivne på køl.

TOP:

1 pose frosne bær
5 blade husblas

Sådan:
Opblød husblas
kog bær ( især hindbær )

Rør husblas i bærrene, evt kør en stavblender igennem. Lad køle lidt af. Hæld over den HELT STIVE KAGE... VOILA.... lad den stivne og du har en lækker kage :-)

Enjoy

Ingen kommentarer:

Send en kommentar